Volg ons

Twitter icoon Wilt u op hoogte blijven van het laatste nieuws van de gemeente De Bilt? Of weten wanneer de raad vergadert? Volg ons account GemDeBilt dan op Twitter!

U vindt de gemeente De Bilt op Twitter als: @gemdebilt

Via Twitter informeren wij volgers en andere geïnteresseerden over onder gemeentelijk nieuws en informatie van en over de gemeenteraad. De tweets ondersteunen de berichtgeving op de gemeentelijke website www.debilt.nl. Naast de dagelijkse berichtgeving wordt Twitter ook ingezet bij een incident of crisis. In geval van een crisis of calamiteit wordt het kanaal volledig ingezet voor de berichtgeving omtrent de gebeurtenis.

Op dit moment kan de gemeente niet altijd reageren via het Twitteraccount. Wel proberen we zoveel mogelijk trends uit tweets te signaleren en hierop in te spelen. Uiteraard staat reageren door u vrij en wij willen u dan ook uitnodigen dit te doen.

In de periode die voor ons ligt willen we de omslag maken van zenden naar meer klantenservice en dialoog. In 2012 zijn de eerste stappen gezet richting een KlantContactCentrum. Klantenservice via een sociaal medium zoals Twitter past binnen de bredere ontwikkeling van het KlantContactCentrum,waarin naast de telefoon ook digitale vragen via de e-mail en Twitter afgehandeld worden.

Hoe kan ik me aanmelden?

Om berichten via Twitter te ontvangen, moet u een eigen Twitteraccount hebben. U kunt dan ook zelf berichten plaatsen. Ga naar http://www.twitter.com en registreer u gratis. Ga vervolgens naar twitter.com/GemDeBilt en klik op de knop ‘Follow’. U volgt dan de berichten van de gemeente De Bilt.

Wat is Twitter?

Twitter is een internetdienst waarmee gebruikers korte berichtjes (tweets) van maximaal 140 tekens kunnen versturen en ontvangen.