Overzicht zwemactiviteiten

Als u intekent op een activiteit, kunt u op verschillende tijden komen. Dus meer mogelijkheden om gezond te genieten op een tijd die u uitkomt. Het werkt heel simpel. Als u een maandkaart heeft gekocht voor één van de activiteiten, dan mag u onbeperkt deelnemen aan de gekozen activiteit. Kunt u een keer niet, dan komt u gewoon op een ander tijdstip. En u kunt per week zo vaak meedoen als u wilt.

Overzicht activiteiten

Recreatief zwemmen
Tijdens deze uren kunt u vrij zwemmen. Vooral voor kinderen die zich graag willen uitleven zonder het risico anderen te storen met hun spel hebben wij op zondag een groot deel van de dag gereserveerd. Tijdens deze uren is het mogelijk spelmateriaal te gebruiken.

Banen zwemmen
Zwemmen is een leuke en gezonde manier om aan je conditie te werken. zeker als je niet direct de behoefte hebt om in een vaste groep te sporten.

Kinder Discozwemmen
Ben je niet ouder dan 14 jaar en in bezit van een zwemdiploma, kom dan naar de disco op vrijdagavond en ga helemaal uit je dak. Ook is het een geweldige manier je verjaardag te vieren. Laat je verrassen! Tijdens de disco wordt er gebruik gemaakt van stroboscooplicht.

Zwemlessen
Met plezier leren zwemmen, dat is het doel van de zwemlessen zoals ze in combibad Brandenburg worden gegeven. Onder persoonlijke begeleiding van ervaren zwemonderwijzers leert uw kind de zwemvaardigheden. De kinderen komen één maal per week een uur waardoor de effectiviteit en uw gemak toenemen. Zwemles voor kinderen per 5 lessen of 10 lessen, zwempas vereist.

Ouder & Kindzwemmen
Het ouder & kind zwemmen staat aan de basis van het leren zwemmen voor het Zwem-ABC plan. In het begin wordt er veel aandacht besteed aan het watervrij maken van kinderen. Dit is een hele belangrijke periode. Hierin wordt de basis gelegd voor het leren zwemmen.

Wat wordt er gedaan? Kinderen leren lopen in het water, spetteren, te water gaan en er uit klimmen, draaien van borst naar rug en door naar borstligging, onder water gaan, onder water kijken en zoeken. Deze activiteitenen zorgen ervoor dat kinderen het water leren kennen en zich er prettig in gaan voelen. Veel oefeningen worden in spelvorm aangeboden omdat dit voor jonge kinderen de beste manier is om iets aan te leren. Ieder spel heeft dus een bedoeling.

U bent van harte welkom om mee te doen aan deze lessen die onder deskundige leiding staan. Op maandag-, dinsdag-, donderdag- en vrijdagochtend worden de lessen gegeven. Wij starten om 09.00 uur met de allerkleinsten. Kinderen vanaf 6 weken zijn dan welkom. Daarna komen de kinderen die zelfstandig kunnen lopen. Deze les start om 09.45 uur. De derde groep, die begint om 10.30 uur, is gereserveerd voor de kinderen die al enige zwemervaring hebben. Alle ouder & kind lessen duren 30 minuten. U bent van harte welkom voor een proefles. Met een maandkaart of 10 badenkaart heeft u toegang voor het kind en één begeleider.

Aqua-sporten
De Aqua-sporten zijn begin jaren negentig in Nederland geïntroduceerd en zijn sindsdien enorm gegroeid. Een van de aqua-sporten die in ons bad gegeven wordt is aqua-joggen.

Wat is Aqua-jogging?
Aqua-jogging is lopen in diep water en wordt gegeven in een gevarieerd programma voor iedere leeftijd waarbij gebruik wordt gemaakt van een ‘Wet Belt’. Een Wet Belt is een brede band die zo’n groot drijfvermogen heeft dat hoofd en nek boven blijven. De drager van een Wet Belt is in staat in diep water ‘te staan’ en vrij te bewegen.

Bij Aqua-jogging wordt de opwaartse druk van het water optimaal gebruikt. De zwaartekracht wordt volledig opgeheven. Er bestaat vrijwel geen belasting van het bewegingsapparaat. Om de activiteit aantrekkelijk te maken en het hele lichaam te ‘trainen’, wordt het lopen in het water vaak gecombineerd met ‘BARC’-oefeningen. Dit zijn oefeningen voor de Benen, de Armen, de Romp en Combinatieoefeningen.

Aqua-jogging is een activiteit waarmee mensen aan hun gezondheid kunnen werken, hun conditie en/of uithoudingsvermogen kunnen verbeteren en/of op peil houden. Iedereen kan op zijn eigen niveau meedoen en daarom spreekt Aqua-jogging veel mensen aan: gezonde mensen, maar ook mensen met klachten aan het bewegingsapparaat, blessures of overgewicht. Wij bieden u een goedkope manier om dagelijks te trainen. U bent van harte welkom voor een proefles. Het is mogelijk maximaal 10 maal per week mee te doen.

Trim-zwemmen
Trim-zwemmen is een gevarieerd oefenprogramma waarbij het gaat om afstand en tijdsduur. Bovendien krijgt u aanwijzingen om uw zwemslag te verbeteren. Ideaal voor het verbeteren van uw conditie of om af te vallen. Na een trimles bent u moe maar voldaan. Het is mogelijk maximaal 3 maal per week mee te doen.

Fifty-Fit
Bij gezond ouder worden hoort bewegen. Wie regelmatig beweegt blijft langer mobiel. Het sporten in water heeft veel voordelen. Door de opwaartse druk van het water is de schokbelasting minimaal. Uw spieren, botten en gewrichten blijven lekker soepel. U kunt ontspannen werken aan uw lenigheid en uithoudingsvermogen. Fifty-fit is watergymnastiek in ondiep/diep water. Er wordt een speciaal lesprogramma aangeboden van bewegingsvormen en oefeningen gericht op de gewrichten zoals schouders, heupen, knieën, nek- en ruggenwervels.

De oefeningen hebben tot doel de conditie te verbeteren en de goede werking van de gewrichten in stand te houden. Het verschil met fitness in de sportschool is dat het water voor ontspanning en verkoeling zorgt. Door de opwaartse druk en weerstand in het water worden de gewrichten aanzienlijk minder belast. Sommige lessen worden met muziek gegeven om het tempo van de oefeningen aan te geven. U bent van harte welkom een keer gratis één van deze lessen uit te proberen. Het is mogelijk maximaal 6 maal per week mee te doen.

Lunchzwemmen
Onder toezicht van een zwemonderwijzer kunt u tijdens uw lunchpauze werken aan uw conditie en gezondheid. Gezellig en ontspannend.