Adviseur Data analyse/Gegevensbeheer Sociaal Domein

Vind jij pionieren leuk?  Ben jij de verbindende schakel tussen beleid en uitvoering binnen het sociaal domein? Wil jij graag de organisatie voorzien van managementinformatie en het verschil maken met jouw data-analyses? Dan is gemeente De Bilt op zoek naar jou!

Adviseur Data analyse/Gegevensbeheer Sociaal Domein 
voor 32 uur per week 

Waar kom je te werken?

Bij de gemeente De Bilt werk je aan uitdagende maatschappelijke opgaven in een ambitieuze regio. Samen met zo’n 250 collega’s lever je een relevante bijdrage aan de samenleving. Daar zet je je 100% voor in. Je kunt tegen een stootje en ziet uitdaging in het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je werkt vanuit een zelf organiserend team met verschillende disciplines binnen het Sociaal Domein en je werkt zo dicht mogelijk bij de inwoners, organisaties en instellingen.
Je komt te werken in het team Bedrijfsvoering Sociaal Domein. Onder de verantwoordelijkheid van dit team valt o.a. het opstellen en beëindigen van beschikkingen/toewijzingen en het controleren de rechtmatigheid van declaraties en facturen voor geleverde zorg en hulpmiddelen met betrekking tot Wmo & Jeugdhulp. Daarnaast zorgt het team dat de werkprocessen worden aangepast aan nieuwe wet- en regelgeving, nieuwe contracten en landelijke administratieve standaarden.

Wat zijn je taken?

  • Je hebt een duidelijke visie op data gedreven werken en je vindt het leuk om anderen hierbij te betrekken. Je hebt een voortrekkersrol in de implementatie ervan binnen het project “De Biltse Aanpak”.
  • Je werkt nauw samen met de teamcontroller om financiële ontwikkelingen te analyseren en te duiden.
  • Samen met de functioneel applicatiebeheerder binnen het sociaal domein en de teamcontroller draag je zorg voor diverse periodieke controles en aansluitingen tussen ZorgNed en de financiële administratie van de gemeente (Key2Financiën).
  • Je bent nauw betrokken bij de totstandkoming van de lokale Monitor Sociaal Domein, je genereert statistieken en je stemt af met collega’s van beleid, control en toegang om cijfers te duiden en te verklaren.
  • Je overlegt met betrokken partijen (in-en extern) om de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de data te toetsen en te vergoten.
  • Je voert periodiek overleg met control en de frontoffices (toegang) voor sturing binnen de Wmo en de Jeugdwet.
  • Je beheert, controleert en onderhoudt gegevens en informatie voor het Sociaal Domein; in eerste instantie vooral voor de Wmo en de Jeugdwet (naast Inkomen en Participatiewet).
  • Je genereert managementinformatie en je maakt en beheert rapporten met behulp van data-visualisatie software.
  • Je adviseert over de inrichting van de applicaties voor data- en managementinformatie. ZorgNed is de belangrijkste applicatie.

Wat breng je mee?

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau op het gebied van data-analyse/monitoring en affiniteit met het Sociaal Domein
  • Je bent enthousiast, gedreven en gericht op samenwerking.
  • Je bent cijfermatig onderlegt, je werkt nauwkeurig, beschikt over een sterk analytisch vermogen en hebt bij voorkeur ervaring met ZorgNed en Key2Finance
  • Je bent adviesvaardig en kunt je ideeën/adviezen goed presenteren zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je hebt een resultaatgerichte, flexibele en collegiale houding en kunt goed prioriteren.

Wat biedt de gemeente De Bilt?

De gemeente De Bilt is een organisatie waarbinnen collega’s elkaar waarderen en inspireren. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden helpen bij het bewaken van de balans tussen werk en privé. Je kunt je er verder ontwikkelen en collega’s in hun ontwikkeling ondersteunen. Er is veel vrijheid om je werk in te vullen. Je kunt tijd- en plaats-onafhankelijk werken, al ontmoeten collega’s elkaar ook graag in het goed bereikbare en toegankelijke gemeentekantoor. Uiteraard wordt er gedurende de coronacrisis zoveel als mogelijk thuis gewerkt.
Je salaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring en is maximaal en € 4.494,-  (salarisschaal 10) bruto per maand bij een 36-urige werkweek.
Verder krijg je uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebeid van reiskosten, flexibele werktijden, pensioen, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Daarnaast beschik je over een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17, 05 % van je bruto jaarsalaris. Dit budget kan je inzetten voor bijvoorbeeld extra vrijedagen, een opleiding of de aanschaf van een nieuwe fiets

Solliciteren of meer weten?

De werving en selectie voor deze vacature is uitbesteed aan Publiek Netwerk. Voor meer informatie over deze functie neem je contact op met Dorine Krantz van Publiek Netwerk: 06 23 32  64 04 en dorinekrantz@publieknetwerk.nl

Delen? Ja graag!
Acquisitie? Nee, dank je.