Casemanager Burgerzaken

Ben jij op zoek naar een nieuwe baan waarin je een bijdrage aan de samenleving kunt leveren en nieuwe carrièrestappen kunt maken? Een functie waarin je zelfstandig én vanuit een divers samengesteld team aan de slag gaat? Dat kan bij gemeente De Bilt.

Wij zoeken een casemanager burgerzaken voor 32 tot 36 uur per week.

Zó werkt het in De Bilt

Bij gemeente De Bilt werk je aan uitdagende maatschappelijke opgaven in een ambitieuze regio. Samen met zo’n 250 collega’s lever je een relevante bijdrage aan de samenleving. Daar zet je je 100 procent voor in. Je kunt tegen een stootje en ziet uitdaging in het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving. 

Bij het team gemeentewinkel kunnen burgers, bedrijven en instellingen terecht voor alle producten en diensten van de gemeente en op termijn van de overheid. Het team ontwikkelt zich van een productgericht naar een proces- en vraaggestuurd organisatieonderdeel dat in nauwe samenwerking met interne en externe partners de dienstverlening verder versterkt. 

Wat ga je doen?

Je draagt zorg voor de afhandeling van complexe producten en vraagstukken op het gebied van Burgerlijke Stand en Internationaal Privaatrecht (IPR), bent in staat alle voorkomende akten en latere vermeldingen van de Burgerlijke Stand op te maken, beoordeelt brondocumenten en controleert de ontvangst brondocumenten. Ook houd je overzicht op de huwelijken en geregistreerde partnerschappen en onderhoud je het contact met de Buitengewone Ambtenaren van de Burgerlijke Stand. Daarnaast voltrek je de kosteloze huwelijken en geef je uitvoering aan de Wet op de Lijkbezorging (WLB).

Ook voer je werkzaamheden uit waaronder: inhoudelijk aanspreekpunt zijn voor backoffice en frontoffice, uitvoeren van de interne controle van de processen met betrekking kas, in behandeling nemen van naturalisatie- en optieverzoeken en organiseren van de naturalisatieceremonie.

Tevens ben je met je collega verantwoordelijk voor beleidsmatige zaken die betrekking hebben op ons team. Die kunnen te maken hebben met de BRP, Burgerlijke stand, informatiebeveiliging (zelfevaluatie), verkiezingen.

In deze uitdagende functie heb je dus een mooie combinatie in zowel het hebben van klantcontact, maar werk je ook regelmatig op beleidsmatig niveau doordat je aan de slag gaat met bijvoorbeeld het opstellen van beleidsregels en integraal werkt met andere afdelingen binnen onze organisatie.

Iedereen in het team draagt een steentje bij en is flexibel in het opvangen van de pieken en dalen die horen bij dit werk. Je bent ook bereid om mee te draaien bij de dinsdagavondopenstelling. We zoeken een gastvrije, positieve en oplossingsgerichte collega met een gezonde dosis pit, die graag meedenkt over het verbeteren van het klantcontact naar onze inwoners. Uiteraard ben je beleefd en geduldig en kan je omgaan met moeilijke gesprekken en verbale agressie. 

Jouw team

Bij gemeente De Bilt werken we in zelforganiserende teams. Als casemanager ga je deel uitmaken van het team Gemeentewinkel. Het team bestaat uit 8 medewerkers die zich bezig houden met de frontoffice- en backoffice-werkzaamheden op het gehele werkveld van Burgerzaken.

Wie ben je?

We zoeken een medewerker die het begrip dienstverlening in zijn DNA heeft! Je bent stressbestendig, gemotiveerd, enthousiast, werkt proactief en resultaatgericht. Je werkt graag in een drukke omgeving waar nu en dan veranderingen plaatsvinden en zoekt de samenwerking op. Kritisch durven zijn en feedback geven en ontvangen zijn niet vreemd voor je. Deze eigenschappen, in combinatie met een positieve en energieke werkhouding maken jou tot een waardevolle aanvulling op ons team.

Dit breng je minimaal mee

  • Je hebt minimaal een HBO-opleiding
  • Je hebt werkervaring binnen een gemeente op een afdeling burgerzaken
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Je bent klantgericht, communicatief sterk, zorgvuldig, flexibel, samenwerkingsgericht, accuraat, stressbestendig en dienstverlenend ingesteld en kunt omgaan met verbale agressie
  • Je hebt een hands-on mentaliteit
  • Je hebt kennis van het zaakgericht werken.

Wat bieden we?

Een leuke, veelzijdige baan met veel vrijheid én verantwoordelijkheid om je werk in te vullen en je persoonlijk te ontwikkelen. De gemeente De Bilt is een organisatie waarbinnen we elkaar waarderen en inspireren. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden helpen bij het bewaken van de balans tussen werk en privé. 

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris tussen € 2.581,- (minimumbedrag schaal 8) en € 4.208,- (maximumbedrag schaal 9) bruto per maand (CAO gemeenten). Bedragen gelden bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1-04-2022). Naast het salaris krijg je een individueel keuzebudget (17,05% van je salaris). 

Heb je nog vragen?

Vragen over de inhoud van de functie kun je mailen naar Ernst Strubbe, e.strubbe@debilt.nl. Hij neemt daarna telefonisch contact met je op.

Heb je interesse?

Enthousiast geworden om aan de slag te gaan bij de gemeente De Bilt? Solliciteer direct online via onderstaande knop.

Reageren kan tot en met 3 juli 2022. Je motivatiebrief en CV kun je sturen naar Boy Tuasuun, HR Businesspartner. 

Deze vacature wordt tegelijkertijd intern en extern uitgezet.

Delen? Ja graag!
Acquisitie? Nee, bedankt. 

Solliciteer via Gemeentebanen