Casemanager WABO

Ben jij op zoek naar een nieuwe baan waarin je een bijdrage aan de samenleving kunt leveren en nieuwe carrièrestappen kunt maken? Een functie waarin je zelfstandig én vanuit een divers samengesteld team aan de slag gaat? Waarbij je zelf jouw balans tussen werk en privé kunt organiseren? Dat kan in De Bilt!

Wij zoeken per 1 december 2021 een:

Casemanager WABO 
36 uur per week

Zó werkt het in De Bilt

Bij de gemeente De Bilt werk je aan uitdagende maatschappelijke opgaven in een ambitieuze regio. Samen met zo’n 250 collega’s lever je een relevante bijdrage aan de samenleving. Daar zet je je 100% voor in. Je kunt tegen een stootje en ziet uitdaging in het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je werkt vanuit een team met verschillende disciplines en werkt zoveel mogelijk gebiedsgericht: dichtbij de inwoners, organisaties en instellingen. Per 1 januari 2021 werken wij met de nieuwe teamindeling, die bijdraagt aan een betere gebiedsgerichte aanpak en manier van werken en waarin we ook rekening kunnen houden met bijvoorbeeld de Omgevingswet. 

Jouw team

Je maakt onderdeel uit van het team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving. Vanuit dit team werk je, behalve met de leden van dit team (o.a. vergunningverleners, juristen en plantoetsers) samen met de andere twee casemanagers van de gebieden De Bilt en Bilthoven.

Wat ga je doen?

Je bent een ervaren casemanager op het gebied van de WABO. Je bent enthousiast, flexibel en pragmatisch ingesteld. Je bent zelfstandig maar kan goed functioneren in teamverband en diverse samenwerkingsverbanden. Je bent juridisch onderlegd, snapt de inhoud en kan het hele proces van aanvragen omgevingsvergunningen goed begeleiden. Je houdt het overzicht op de workflow, weet daarbij prioriteiten te stellen en de juiste collega’s te betrekken. Het spreekt vanzelf dat je de bijbehorende administratie op een goede manier verwerkt, ordent en archiveert. Je bent positief-kritisch en je laat je niet snel uit het veld slaan.

Wat verwachten we?

  • Je hebt een procesgerichte, verbindende rol en coördineert alle soorten aanvragen omgevingsvergunningen
  • Je verzorgt de communicatie met inwoners en bedrijven, inclusief het opstellen van brieven en besluiten; daarnaast bewaak je de voortgang van termijnen
  • Je werkt nauw samen met o.a. vergunningverleners, juristen en plantoetsers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor alle aanvragen omgevingsvergunningen Wabo
  • Je draagt bij aan het zoeken naar oplossingen bij knelpunten
  • Je zet adviezen uit bij de specialisten (o.a. Welstand, Omgevingsdienst, Veiligheidsregio Utrecht en interne specialisten)
  • Vanuit je werk signaleer je verbetermogelijkheden en lever je een bijdrage aan procesverbetering
  • Je signaleert ontwikkelingen op jouw vakgebied die relevant zijn voor de gemeente en je draagt bij aan de kennisontwikkeling

Wat breng je mee? 

  • Je beschikt over een relevante, afgeronde HBO-opleiding en aantoonbare kennis van de Wabo
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar ervaring
  • Je hebt ervaring bij een gemeente/overheid
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van wetgeving en jurisprudentie
  • Je neemt initiatief, handelt toekomstgericht en stuurt in de samenwerking
  • Je werkt planmatig en bent sterk in bewaken van termijnen
  • Je hebt lef en doorzettingsvermogen, signaleert knelpunten en pakt deze samen op
  • Je kijkt met creatieve en ondernemende blik
  • Je bent politiek en bestuurlijk sensitief
  • Je bent flexibel
  • Je bent digitaal vaardig

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Thom van der Leden, Peter-Paul Bos (Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving ) via telefoon: 030 - 228 94 11 of e-mail: HR@debilt.nl

Heb je een korte vraag over de functie? Stuur dan gerust een WhatsApp naar 06 12 56 68 32.  

Als u contact met ons op wil nemen via WhatsApp doet u dit op eigen initiatief. WhatsApp is niet bedoeld voor persoonlijke informatie. Stuur ons via WhatsApp geen privacygevoelige gegevens zoals adres en burgerservicenummer (BSN). Als dit nodig is voor het beantwoorden van een vraag dan verwijzen we u naar de andere kanalen zoals webformulieren. Contact via WhatsApp is alleen bedoeld voor persoonlijk (1-op-1) contact. Voeg dit nummer niet toe aan WhatsApp groepen.

Heb je interesse?

Solliciteer direct online via de onderstaande knop. Je motivatiebrief en CV kun je sturen t.a.v. Boy Tuasuun, HR businesspartner, e-mail: HR@debilt.nl.

Solliciteer via Gemeentebanen

Deze vacature wordt tegelijkertijd intern en extern uitgezet.
Delen? Ja graag!
Acquisitie? Nee, bedankt