Content- en social mediaspecialist

Ben jij op zoek naar een nieuwe baan waarin je een bijdrage aan de samenleving kunt leveren en nieuwe carrièrestappen kunt maken? Een functie waarin je zelfstandig én gezamenlijk vanuit een breed georiënteerd team aan de slag gaat? Dat kan in De Bilt!

De gemeente De Bilt wil haar bezoekers toegankelijke, duidelijke en gebruikersvriendelijke online communicatiekanalen bieden. Wij zoeken een ervaren content- en social mediaspecialist. Kennen sociale media geen geheimen voor jou? Word jij enthousiast van het redigeren, creëren en publiceren van content op onze online kanalen? Ben je handig met beeld- en videobewerking? Volg je ontwikkelingen op het gebied van online communicatie op de voet? Dan zoeken we jou misschien wel als: 

Content- en social mediaspecialist voor 28 uur per week.

Zó werkt het in De Bilt

Bij de gemeente De Bilt werk je aan uitdagende maatschappelijke opgaven in een ambitieuze regio. Samen met zo’n 250 collega’s lever je een relevante bijdrage aan de samenleving. Daar zet je je 100% voor in. Je kunt tegen een stootje en ziet uitdaging in het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je werkt vanuit een team met verschillende communicatiedisciplines en zoveel mogelijk dichtbij de inwoners, organisaties en instellingen.

Jouw team

Jij gaat deel uitmaken van het team communicatie dat op dit moment bestaat uit 7 medewerkers: 4 (senior) communicatieadviseurs, een Adviseur digitale dienstverlening en online communicatie en 2 contentmanagers. Wij helpen onze collega’s effectief te communiceren door hen te adviseren, faciliteren en ondersteunen met onder andere kernboodschappen en communicatiemiddelen. Ook bewaken we de kwaliteit, onze reputatie en adviseren we proactief om deze onderdelen te verbeteren. Wij zijn betrokken bij de gemeentelijke communicatie in de volle breedte, intern én extern. 

Wat ga je doen?

  • Je adviseert jouw collega’s over de toepassing van onze online communicatiekanalen
  • Je bouwt aan het social media beleid en draagt bij aan de verbetering van de klantreis van inwoners van de gemeente
  • Je organiseert social media campagnes, richt deze zoveel mogelijk zelf in of stuurt externe bureaus aan
  • Je redigeert, creëert en plaatst content inclusief beeld en/of video op onze online kanalen: het sociale intranet, de website, social media, nieuwsbrieven en enquêtes
  • Je creëert en bewerkt grafische content zoals afbeeldingen, banners, advertenties en video’s (ook ondertitelen) en bent handig met daarvoor nodige programma’s
  • Je bewaakt de huisstijl en de digitale toegankelijkheid van content
  • Je verzorgt een deel van de webcare, richt dashboards in, monitort statistieken en stelt rapportages samen
  • Je beheert de sociale media accounts en de koppelingen
  • Je denkt mee over doorontwikkeling van onze online communicatiekanalen (extern én intern) en helpt nieuwe tools/sociale media te implementeren;
  • Je adviseert, begeleidt en verzorgt trainingen voor collega’s over sociale media content, webcare en monitoring
  • Tijdens crisissituaties verzorg je een deel van de online communicatie richting inwoners in nauwe samenwerking met de communicatieadviseurs (zoals informatie op sociale media, vragen beantwoorden, live blogs).

Wat heb je daarvoor nodig?

  • Je hebt een relevante HBO-opleiding en ervaring met online communicatie (binnen de overheid is een pre, maar niet noodzakelijk)
  • Je hebt aantoonbare ervaring met de toepassing van social media en advisering hierover
  • Je hebt kennis van digitale toegankelijkheid of bent bereid je erin te verdiepen
  • Je hebt gevoel voor wat onze inwoners raakt, welke onderwerpen aandacht van de media kunnen krijgen en blijft graag op de hoogte van politieke actualiteiten
  • Je bent een enthousiaste, positief kritische en overtuigende persoonlijkheid
  • Je kunt tegen een stootje en kunt goed omgaan met weerstand
  • Je hebt een frisse blik en komt met creatieve ideeën en oplossingen
  • Je bent zelfstandig maar kunt ook goed werken in teamverband
  • Je hebt uiteraard goede communicatieve vaardigheden; het spreekt voor zich dat je een kei bent in het redigeren van teksten. Taalfouten en taalkundige onjuistheden ontsnappen niet aan jouw aandacht
  • Je bent handig met content management systemen, Facebook business suite kent geen geheimen voor jou
  • Je kunt uit de voeten met managing tools voor social media (OBI4wan of Coosto) en vindt ook makkelijk je weg in andere tools, bijvoorbeeld voor het opmaken van nieuwsbrieven
  • Ervaring met online participatieplatforms en LinkedIn-campagnes is een pre
  • Je bent handig met foto- en videobewerkingsprogramma’s 
  •  Je kent de verschillende mogelijkheden om ons online netwerk uit te breiden en nieuws onder de aandacht te brengen bij steeds meer inwoners (sturen op conversie)
  • Je bent bereid op donderdag te werken gezien de samenstelling van het team.

Wat bieden wij?

Een leuke, veelzijdige baan met veel vrijheid en verantwoordelijkheid om je werk in te vullen en je persoonlijk te ontwikkelen. De gemeente De Bilt is een organisatie waarbinnen we elkaar waarderen en inspireren. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden helpen bij het bewaken van de balans tussen werk en privé. Je kunt je bij ons verder ontwikkelen en collega’s in hun ontwikkeling ondersteunen. Je kunt tijd- en plaatsonafhankelijk werken en wij faciliteren je hierin met een laptop en mobiele telefoon. We ontmoeten elkaar graag op kantoor, maar werken ook met veel plezier vanuit huis. Flexibiliteit is belangrijk.

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris tussen € 2.484,- (minimum aanloopschaal 8) en € 4.048,- (maximum schaal 9) bruto per maand. Bedragen gelden bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1 oktober 2020). Naast het salaris krijg je een individueel keuzebudget (IKB) (17,05% van je salaris) dat je kunt besteden voor de aankoop van verlofuren, de aanschaf van een fiets of het volgen van een opleiding. Je kunt het keuzebudget uiteraard ook laten uitbetalen.

Heb je nog vragen?

Die beantwoorden we graag! Neem contact op met Miranda Schulte, contentmanager, telefoon 06 28 14 97 29 of mail je vragen naar redactiewebsite@debilt.nl.

Heb je interesse?

Enthousiast geworden om aan de slag te gaan bij de gemeente De Bilt? Solliciteer direct online via onderstaande knop! Reageren kan t/m donderdag 9 december 2021.
Je motivatiebrief en CV kun je richten aan Carien Rockx, HR Businesspartner. De eerste gesprekken zijn gepland op dinsdag 14 december 2021 in de ochtend. Kandidaten die daarvoor uitgenodigd worden ontvangen vóór 11 december bericht. De gesprekken vinden digitaal plaats.

Solliciteer direct via gemeentebanen

Tenslotte

We vinden het belangrijk dat iedereen zich thuis voelt in onze organisatie. Daarom verwelkomen we diversiteit in onze organisatie. Of dat nu gaat om verschil in achtergrond, leeftijd, geaardheid, arbeidsbeperking of anderszins. Verschillen tussen collega’s geven variatie in bijvoorbeeld kennis, ervaring en kwaliteiten. Zo kunnen we het werk in, met én voor onze gemeente nog beter doen.

Deze vacature wordt zowel intern als extern tegelijkertijd uitgezet.

Delen? Ja graag!
Acquisitie ? Nee, dank je.