Coördinator facilitaire zaken

Ben jij op zoek naar een nieuwe baan waarin je een bijdrage aan de samenleving kunt leveren en nieuwe carrièrestappen kunt maken? Een functie waarin je zelfstandig én vanuit een divers samengesteld team aan de slag gaat? Waarbij je zelf jouw balans tussen werk en privé kunt organiseren? Dat kan in De Bilt!

Wij zoeken een:

Coördinator facilitaire zaken
36 uur per week

Zó werkt het in De Bilt

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen de gemeente De Bilt vormen. Men weet dat ze elkaar nodig hebben om de gemeente leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de ruim 42.000 mensen nog fijner te maken om daar te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ruim 200 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met ondernemers en burgers: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.

Onze organisatie is in ontwikkeling. We werken op dit moment nog actief aan het vergroten van het zelforganiserend vermogen van onze teams en het inregelen van het ambtelijk opdrachtgeverschap in de interne organisatie. De teams bouwen zelfstandig aan hun teamplannen en zijn zelf verantwoordelijk voor de resultaten die zij behalen. Daarin werken zij samen met de strategisch managers die fungeren als ambtelijk opdrachtgever op de inhoud. De teams zijn naast resultaatverantwoordelijk ook zelf aan zet voor alles wat zij daarvoor nodig hebben.

Wat ga je doen? 

Samen met de adviseur Gebouwenbeheer en de vastgoedafdeling werk je aan het opstellen van beheerplannen van diverse locaties binnen de gemeente en geef je advies op maat. Je adviseert o.a. over beveiliging, schoonmaak, meubilair en inrichting. Onlangs is er een nieuw werkplekconcept geïmplementeerd en heb je een belangrijke rol bij de coördinatie hiervan en alles wat dit met zich mee brengt.

Samen met de collega’s van het interne meldpunt en de bodes zorg je voor een optimale dienstverlening. Je kijkt hierbij kritisch naar de processen, inkopen, te leveren producten en diensten. Je bent budgethouder van het facilitaire budget en dus financieel verantwoordelijk.
Belangrijk onderdeel is het onderhouden van contacten met leveranciers, je kunt jezelf typeren als een kei in relatiebeheer, zowel in- als extern.

Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van een goed contractbeheer en bent in de lead bij aanbestedingen op facilitair gebied. Zo controleer en begeleid je de geleverde diensten door derden.
Daarnaast ben je de coördinator BHV, je plant en beheert de BHV hulpmiddelen op diverse locaties. 
Tot slot word je in deze rol voorgedragen aan de OR als voorzitter van het preventieteam. Als preventiemedewerker ben je verantwoordelijk voor het opstellen van de RI&E, aanspreekpunt binnen de organisatie voor Arbo-gerelateerde zaken en maak je het veilig werken mogelijk.

Wie ben jij?

Je bent een energieke aanpakker die zich thuis voelt in een dynamische werkomgeving. Je bent zelfstandig maar maakt ook graag onderdeel uit van een team. Je bent initiatiefrijk en kunt flexibel schakelen. Wanneer nodig ondersteun je ook jouw collega’s in hun takenpakket en je vindt het leuk om mee te denken in het verbeteren van onze werkprocessen. Je vormt een de brug tussen het team facilitair en de rest van de organisatie.

Jouw team

In De Bilt werken we in zelforganiserende teams. Jij gaat deel uitmaken van het team Facilitaire ondersteuning, dit is een divers team dat het reilen en zeilen binnen het gemeentehuis regelt. Je komt te werken in een enthousiast en hecht en toegewijd team waarin er een open sfeer heerst en er goed contact is tussen alle collega’s.

Dit neem je minimaal mee

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau op het gebied van Facility Management, bouwkunde, elektrotechniek of installatietechniek
  • Je weet de technische, beheersmatige en financiële aspecten op het gebied van locatiebeheer te betrekken in jouw advies en kunt een vertaling hiervan maken in het beheerplan
  • Je kent de relevante wet- en regelgeving die op het facilitaire vakgebied van toepassing zijn
  • Je kunt je communicatie aanpassen aan de situatie en aan jouw gesprekspartner
  • Bij het uitvoeren van contractbeheer schroom je er niet voor om bij het niet nakomen van afspraken een stevig gesprek te voeren
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken en brengt professionaliteit en collegialiteit met je mee.

Wat bieden we?

Een leuke, veelzijdige baan met veel vrijheid én verantwoordelijkheid om je werk in te vullen en je persoonlijk te ontwikkelen. Gemeente De Bilt is een organisatie waarbinnen we elkaar waarderen en inspireren. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden helpen bij het bewaken van de balans tussen werk en privé. Je kunt tijd- en plaats onafhankelijk werken, al ontmoeten we elkaar ook graag in het goed bereikbare en toegankelijke gemeentekantoor. 

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van minimaal € 2.581, - bruto per maand (aanloopschaal 8) en maximaal € 4.208, - bruto per maand (functionele schaal 9). Bedragen gelden bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1 april 2022). Naast het salaris krijg je een individueel keuzebudget (IKB) (17,05% van je salaris) dat je kunt besteden voor de aankoop van verlofuren, de aanschaf van een fiets, het volgen van een opleiding of de uitruil van vakbondscontributie. Je kunt het keuzebudget uiteraard ook laten uitbetalen.

Heb je nog vragen?

Die beantwoorden we graag! Neem hiervoor telefonisch contact op met Harry Jasper, Bode team Facilitair, 06 51 80 87 11 of mail je vragen naar h.jasper@debilt.nl

Heb je interesse?

Enthousiast geworden om aan de slag te gaan bij gemeente De Bilt? Solliciteer direct online via de onderstaande knop. Je motivatiebrief en CV kun je sturen naar Katja Joosten, HR businesspartner. De eerste briefselectiegesprekken voeren we op 5 juli met daaropvolgend op 7 juli de eerste gesprekken. Als jij meegenomen wilt worden in deze gespreksronde reageer dan vóór maandag 4 juli 2022. Deze vacature blijft openstaan totdat de functie ingevuld is.

Solliciteer via Gemeentebanen!

Tenslotte

We vinden het belangrijk dat iedereen zich thuis voelt in onze organisatie. Daarom verwelkomen we diversiteit in onze organisatie. Of dat nu gaat om verschil in achtergrond, leeftijd, geaardheid, arbeidsbeperking of anderszins. Verschillen tussen collega’s geven variatie in bijvoorbeeld kennis, ervaring en kwaliteiten. Zo kunnen we het werk in, met én voor onze gemeente nog beter doen.

De vacature wordt zowel intern als extern gepubliceerd. Eventuele interne kandidaten worden in de selectieprocedure eerst behandeld, voordat de selectie wordt uitgebreid met externe kandidaten.

Delen? Ja graag!
Acquisitie? Nee, bedankt.