Functioneel beheerder ZorgNed Wmo/Jeugdwet

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus.

Wij dagen je uit om hieraan mee te bouwen en te laten zien wat jij op dit gebied in je mars hebt.  
Je beheerst de kunst om je aan te kunnen passen aan nieuwe initiatieven en ontwikkelingen. Daarom ben je goed op de hoogte van wat er in de samenleving leeft. Je vindt er de uitdagingen om ook je eigen functioneren te verbeteren en neemt de verantwoordelijkheid om veranderingen in gang te zetten. Kortom: je bent een netwerker, een regisseur en een leider in je eigen werk.

Wij hebben een mooie vacature in het Sociaal Domein:

Functioneel Beheerder ZorgNed  Wmo/Jeugdwet 32-36 uur per week.

De organisatie

Onze gemeente is in 2018 gestart met de invoering van het gebiedsgericht werken en het toewerken naar zelfregelende teams. De gemeente heeft drie integrale gebiedsteams voor De Bilt, Bilhoven en de Groene Kernen. Daarnaast kent de gemeente de Eenheid Inwonerplein en de Eenheid Centrale Ondersteuning.

Het team Sociaal Domein

Dit team (met zo’n 20 medewerkers, inclusief flexibele schil) is verantwoordelijk voor het voorbereiden, ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van beleid binnen het sociaal domein (Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning en de Participatiewet. Daarnaast participeren wij in een regionaal samenwerkingsverband met 5 gemeenten in Zuid Oost Utrecht (ZOU). De toegang tot de jeugdhulp is belegd bij het Centrum voor Jeugd en Gezin en voor de Wmo bij het Sociaal Team, ondergebracht bij MENS De Bilt. Voor Werk en Inkomen werken wij samen met de RDWI Kromme Rijn Heuvelrug.

De organisatie is in beweging. We streven naar kleinere, meer logische teams. Dat betekent dat de medewerkers van team Sociaal Domein zullen worden ingedeeld bij andere teams. Beleidsmedewerkers komen in een beleidsteam en de meer uitvoerende collega’s komen in een team van Mid- en Backoffice. Naar alle waarschijnlijkheid zal de functioneel beheerder in het team van Mid- en Backoffice worden ingedeeld. Het streven is om per 1 januari 2021 met de nieuwe teamindeling te gaan werken.

Wat is je rol?

Als functioneel beheerder ben je op de eerste plaats verantwoordelijk voor het dagelijks functioneel beheer van de applicatie ZorgNed, met als doel een correct en doelmatig gebruik van dit systeem. Betrouwbare gegevens en een zorgvuldige administratie zijn van groot belang voor beleidsontwikkeling en grip op budgetten. Belangrijke taken zijn: exploitatie en in stand houden van de applicatieomgeving, test- en onderhoudswerkzaamheden en het faciliteren van gebruikers. Je verhelpt storingen en biedt gebruikersondersteuning aan de collega’s van mid- en backoffice en van de Toegang. Je werkt nauw samen met de senior medewerker financieel administratieve processen, de teamcontroller en de medewerker data-analyse en gegevensbeheer.

En verder:

  • Je bent verantwoordelijk voor de continuïteit en het optimaal functioneren van de applicatie ZorgNed;
  • Je beheert, verwerkt en deelt de door de leverancier verschafte informatie en je instrueert de gebruikers in de nieuwe mogelijkheden van het pakket;
  • Je implementeert de wijzigingen in de landelijke richtlijnen voor het berichtenverkeer en je communiceert daarover met de medewerkers van Front-, Mid-, en Backoffice, inclusief instructies;
  • Je adviseert het team over een optimale inzet van deze applicatie ter ondersteuning van de bedrijfsvoering. Je voert samen met het team verbeteringen door;
  • Je bent mede verantwoordelijk voor het begeleiden en opleiden van medewerkers in het gebruik van de applicatie;
  • Je bent verantwoordelijk voor het registreren en het oplossen van incidenten en klachten t.a.v. ZorgNed;
  • Je vervult, in samenwerking met de ISO, een rol op het gebied van privacybescherming en informatiebeveiliging.
  • Je verzorgt het account- en het autorisatiebeheer.

Overleggen:

  • Deelnemer aan regionaal applicatiebeheerdersoverleg ZOU
  • Deelnemer/wnd. voorzitter ZorgNed gebruikersoverleg
  • Deelnemer aan intern monitoring/data-analyse overleg SD

Wat verwachten we van jou?

Onze ideale collega is energiek, enthousiasmerend, communicatief vaardig en samenwerkingsgericht. Je houdt overzicht, neemt initiatief en je bent flexibel en oplossingsgericht.

Wat breng je mee?

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder in het sociaal domein bij een gemeente;
  • Een afgeronde relevante opleiding op HBO bachelor niveau op het gebied van automatisering;
  • Je werkt planmatig, accuraat en resultaatgericht;
  • Je bent zelfstandig en assertief.

Wat bieden wij je?

Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling in een dynamische werkomgeving met korte lijnen en een prettige werksfeer. Voor deze nieuwe functie geldt, afhankelijk van opleiding en ervaring, een salaris van minimaal € 2.484,- (aanloopschaal 8) en maximaal € 4.048,- (functieschaal 9) bruto per maand bij een fulltime werkweek (Salaristabel gemeenteambtenaren per 1 oktober 2020).

Naast je salaris krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.

Heb je nog vragen?

Nadere informatie over deze functie kun je inwinnen bij Henk Bras, functioneel beheerder ZorgNed, e-mail: H.Bras@debilt.nl of telefonisch tijdens kantooruren op nummer: 06-51 42 69 15.

Heb je interesse?

Solliciteer dan direct online ter attentie van Carien Rockx, Personeelsadviseur. Reageren kan tot uiterlijk woensdag 28 oktober 2020

Er vindt gelijktijdige in- en externe werving plaats. De selectieprocedure wordt met de interne kandidaten eerst afgerond voordat de procedure met de externe kandidaten wordt opgestart.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.