I-secretaris regionale samenwerking informatievoorziening

Ben jij op zoek naar een nieuwe baan waarin je daadwerkelijk het verschil kunt maken in de regionale samenwerking op het gebied van informatievoorziening? Een functie waarin je zelfstandig én samen met alle partners aan de slag gaat? Waarbij je zelf jouw balans tussen werk en privé kunt organiseren? Dan is deze baan misschien iets voor jou!

Namens het gemeenschappelijk directeurenoverleg van de samenwerking in regionale informatievoorziening (GDO) zoekt de gemeente De Bilt een i-secretaris regionale samenwerking informatievoorziening (20-24 uur per week). Een professional met doorzettingsvermogen die met tact, flair en met respect voor ieders belangen alle spelers in de regionale i-samenwerking in beweging brengt en houdt.

Regionale i-samenwerking

De gemeenten De Bilt, Baarn, Bunnik, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug werken samen aan hun informatievoorziening. Gezamenlijk bedienen zij meer dan 200.000 inwoners. 

Deze i-samenwerking krijgt vorm op 2 manieren:

  • In het gezamenlijk eigenaarschap van de Gemeenschappelijke Regeling Regionale Informatie Dienst (RID) Utrecht, van waaruit de deelnemende partijen worden voorzien van een werkende infrastructuur en ICT-oplossingen.
  • In een structuur die is opgezet ten behoeve van samenwerking op informatievoorzieningsthema’s zoals applicatieharmonisatie, service level management, functioneel beheer, leveranciers- en inkoopmanagement, datagericht werken, architectuur, informatiebeveiliging, privacy, governance en risico-management.

De ontwikkelingen in dit vakgebied gaan in een razend tempo. De regionale samenwerking groeit mee.

Wat ga je doen?

Je gaat over en met de diverse spelers de i-samenwerking verder organiseren en aanjagen. Dat betekent niet alleen het voorbereiden, organiseren en structureren van 2 terugkerende vergaderingen (GDO en SOO) maar ook het in de gaten houden of acties lopen, contact houden met gemeentesecretarissen en managers informatievoorziening. 

Je bent primair verantwoordelijk voor de ondersteuning van het Strategisch Opdrachtgeversoverleg (SOO) en het gezamenlijk directeurenoverleg (GDO). Je faciliteert de benodigde besluitvorming en aansturing in de i-samenwerking. Je bewaakt de spelregels met de deelnemers voor beide hernieuwde overlegvormen (SOO en GDO) en verzorgt de agendering van inzicht over de voortgang en ontwikkeling van de lopende dienstverleningsovereenkomst (DVO). 

Voorbeelden van werkzaamheden zijn: 

  • Afstemming met de secretariaten zodat er een logische vergaderstructuur vastligt;
  • Voorbereiden van de agenda van beide overleggen en stukken naar de juiste tafel leiden; 
  • Zorgen dat stukken tijdig worden aangeleverd; 
  • Toets of bij de aangeleverde stukken helder is wat het doel is van de bespreking: ter kennisname, ter bespreking (oordeelvorming) of ter besluitvorming;
  • Toets of de aangeleverde stukken voldoen aan het gewenste kwaliteitsniveau en of de stukken vooraf zijn afgestemd met de relevante partners; 
  • Zorgen voor de juiste vastlegging van de gemaakte afspraken, zorgdragen voor de terugkoppeling van de besluiten aan de relevante actoren en monitoren van de totstandkoming van de gemaakte afspraken.

Jouw team

Jouw formele werkgever is gemeente De Bilt maar je werkt voor en met alle regionale partners. In De Bilt werken we in zelforganiserende teams. 

Wie ben jij?

Je hebt een academisch werk- en denkniveau, blijkend uit, bijvoorbeeld, een afgeronde studie bestuurskunde, sociologie, geschiedenis. Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met bestuurlijke en/of organisatorische tactisch/strategische advisering binnen complexe en (politiek) bestuurlijke omgevingen.

Qua persoonlijkheid zoeken wij een communicatief sterke schriftelijk en verbale directiesecretaris die stevig in de schoenen staat en zonder formele bevoegdheden mensen in het krachtenveld in beweging kan krijgen. Zij/hij excelleert in beheersing en stroomlijning van processen. De secretaris is loyaal aan de gezamenlijkheid, dus aan alle gemeenten en de RSD. Zij/hij probeert te allen tijde de belangen van alle opdrachtgevers met respect te herkennen en erkennen. Zij/hij weet lastige processen recht te trekken om vervolgens toe te werken naar resultaten. De directiesecretaris staat voor de samenwerking en zij/hij draagt het belang van de samenwerking uit. Belangrijk is dat de secretaris oog heeft voor diverse belangen en deze belangen weet te verbinden. Ook kan zij/hij met tact en diplomatie de vinger op de zere plek leggen en met overtuigingskracht perspectief bieden.

Wat bieden wij jou?

Een boeiende, veelzijdige baan met veel vrijheid én verantwoordelijkheid om je werk in te vullen en je persoonlijk te ontwikkelen. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden helpen bij het bewaken van de balans tussen werk en privé. Je kunt tijd- en plaats onafhankelijk werken, al ontmoeten we je graag op de diverse locaties van de samenwerkende partners.

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris tussen € 4.074, - en € 6.103, - bruto per maand (schaalindicatie 11a/12 cao gemeenten). Bedragen gelden bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1-4-2022). Naast het salaris krijg je een individueel keuzebudget (17,05% van je salaris). Daarmee kun je (met belastingvoordeel) extra verlof kopen, een fiets aanschaffen, een opleiding volgen of gewoon uit laten betalen.

Heb je nog vragen?

Die beantwoorden we graag! Neem hiervoor telefonisch contact op met Cynthia Creveld, gemeentesecretaris Baarn 035 - 548 17 00 of Roelof van Netten, gemeentesecretaris De Bilt, via telefoonnummer 030 - 228 94 11 of stel je vragen per e-mail c.creveld@baarn.nl of r.vannetten@debilt.nl.

Heb je interesse?

Enthousiast geworden om aan de slag te gaan voor de regionale i-samenwerking? Solliciteer direct online via onderstaande knop.

 Je motivatiebrief en CV kun je sturen naar Carien Rockx, HR-businesspartner gemeente De Bilt. Het eerste selectiegesprek voeren we op donderdag 30 juni 2022 tussen 11.00 en 13.00 uur.
Als jij meegenomen wilt worden in deze gespreksronde reageer dan uiterlijk vrijdag 24 juni vóór 12.00 uur. Deze vacature blijft openstaan totdat de functie ingevuld is.

Solliciteer via gemeentebanen

Ten slotte

We vinden het belangrijk dat iedereen zich thuis voelt in onze regionale samenwerking. Daarom verwelkomen we diversiteit in onze organisatie. Of dat nu gaat om verschil in achtergrond, leeftijd, geaardheid, arbeidsbeperking of anderszins. Verschillen tussen collega’s geven variatie in bijvoorbeeld kennis, ervaring en kwaliteiten. Zo kunnen we het werk in, met én voor onze klanten nog beter doen.

Deze vacature wordt zowel intern als extern tegelijkertijd uitgezet.

Delen? Ja graag!
Acquisitie? Nee, bedankt.