Medewerker beleidsuitvoering Wmo

Ben jij op zoek naar een interessante baan waarin je een bijdrage aan de samenleving kunt leveren? Een baan waarin je zelfstandig én vanuit een divers samengesteld team aan de slag gaat? Dat kan in De Bilt!

Wij zoeken zo spoedig mogelijk een:

Medewerker beleidsuitvoering Wmo  
24 uur per week (schaal 9)

Zó werkt het in De Bilt

Bij de gemeente De Bilt werk je aan uitdagende maatschappelijke opgaven in een ambitieuze regio. Samen met zo’n 250 collega’s lever je een relevante bijdrage aan de samenleving. Daar zet je je 100% voor in. Je kunt tegen een stootje en ziet uitdaging in het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je werkt vanuit een team met verschillende disciplines binnen het Sociaal Domein en zo dicht mogelijk bij inwoners, organisaties en instellingen. We bouwen aan zelforganiserende teams. 

Jouw team

Je komt te werken in het Sociaal Domein wat bestaat uit twee teams. Team Beleid (Jeugd, Wmo en Participatie) en het team Bedrijfsvoering, waarin jij komt te werken. Dit team is onder andere verantwoordelijk voor het opstellen en beëindigen van beschikkingen/toewijzingen voor Wmo en Jeugdhulp. Ook controleert het de rechtmatigheid van declaraties en facturen voor geleverde zorg en hulpmiddelen in het kader van Wmo en Jeugdhulp. Bovendien zorgt het team ervoor dat de werkprocessen worden aangepast aan nieuwe wet- en regelgeving, nieuwe contracten en landelijke administratieve standaarden. Het team bestaat uit medewerkers back- en midoffice, medewerkers kwaliteit, een functioneel beheerder, een data-analist, een toezichthouder rechtmatigheid en de medewerker beleidsuitvoering Wmo.

Wat ga jij doen? 

Als beleidsmedewerker uitvoering Wmo houd je je vooral bezig met het ontwikkelen van operationeel beleid op het terrein van de Wmo. Je bent de schakel tussen de Toegang (frontoffice Mens De Bilt) en onze eigen back- en midoffice aan de ene kant en tussen beleid (regionaal en lokaal) en de Toegang aan de andere kant. Je zorgt dat beleid goed wordt ingebed in de praktijk en je zorgt ervoor dat de uitvoerende teams op tijd worden betrokken bij de totstandkoming van beleid. Je vertaalt vastgesteld beleid in uitvoerbare werkinstructies en factsheets en je levert actief verbeterpunten voor beleidsregels, beschikkingen en werkprocessen binnen de Wmo. 
Daarnaast zorg je ervoor dat de uitkomsten van diverse aanbestedingen op de juiste manier worden geïmplementeerd en je neemt het contractbeheer voor je rekening. In de toekomst zullen collega’s in de regio een deel van deze taken voor hun rekening nemen. Samen met de data-analist binnen het team Bedrijfsvoering ontwikkel je rapportages en administratieve overzichten. Bovendien fungeer je als projectleider voor aanpassingen in de werkprocessen als gevolg van bijvoorbeeld wettelijke wijzigingen of nieuwe wetgeving. Tenslotte ben je de vraagbaak voor casuïstiek, wet- en regelgeving, werkprocessen en regionale afspraken voor collega’s van de Toegang en de collega’s van de back- en midoffice.   

Wie zoeken we?

  • Een ervaren, enthousiaste en ondernemende allround collega op Hbo-niveau die van aanpakken weet, een hands-on mentaliteit heeft en goed thuis is in het Sociaal Domein, met de nadruk op de Wet maatschappelijke ondersteuning.
  • Je hebt minimaal twee jaar relevante werkervaring opgedaan, bij voorkeur binnen gemeentelijke organisaties. Ervaring met het opzetten van projecten en/of het beheren van contracten is een pré.
  • Je bent in staat problemen snel tot de kern terug te brengen en je weet kort en bondig een advies te formuleren. 
  • Naast een heldere analyse heb je oog voor politieke prioriteiten en de belangen van de inwoners. Je bent medeverantwoordelijk voor het (project)resultaat, de kwaliteit en de beheersbaarheid van de Wmo.
  • Je bent bestand tegen druk vanuit diverse betrokkenen als gevolg van verschillende belangen en je blijft onafhankelijk en consistent in je handelswijze. Bovendien ben je integer en nieuwsgierig.

Wat bieden we?

Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling, een dynamische werkomgeving, korte lijnen en een prettige werksfeer. Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een minimumsalaris van € 2.484,- (aanloopschaal 8) en een maximumsalaris van € 4.048,- (salarisschaal 9) bruto per maand. Bedragen gelden bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1 oktober 2020). Naast het salaris krijg je een individueel keuzebudget (IKB) (17,05% van je salaris) dat je kunt besteden voor de aankoop van verlofuren, de aanschaf van een fiets of het volgen van een opleiding. Je kunt het keuzebudget uiteraard ook laten uitbetalen.

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Magda Bijzen- van der Ree, beleidsmedewerker uitvoering Jeugdwet via 06 - 53 52 75 96 of m.bijzen@debilt.nl. Zij is bereikbaar op dinsdag, donderdag en vrijdagochtend.

Heb je interesse?

Solliciteer direct online via onderstaande knop. Je motivatiebrief en CV kun je t/m 6 augustus 2021 sturen naar Carien Rockx, HR businesspartner. De gesprekken vinden plaats in de week van 16 augustus. 

Solliciteer

Delen? Ja, graag!
Acquisitie? Nee, dank je.