Programmamanager Informatiemanagement

Ben jij op zoek naar een nieuwe baan waarin je een bijdrage aan de ontwikkeling van teams en de organisatie kunt leveren? Een functie waarin je zelfstandig èn vanuit een divers samengesteld team aan de slag gaat? Wil jij werken in een organisatie die vol in beweging is en waar jij je waarde aan kan toevoegen? Dan is gemeente De Bilt op zoek naar jou!

Wij zoeken een:
Programmamanager Informatiemanagement
voor 24 uur tot 36 uur per week

Gemeente De Bilt zoekt een informatiemanager die onze organisatie inspireert en adviseert over alle informatiekundige ontwikkelingen, waarbij je oog hebt voor de Common Ground principes die wij als organisatie hebben omarmd. Je bent een kei in het vertalen van onze opgaves naar de business met oog voor de huidige en toekomstige opgaven waarbij we met slimme ingrepen en oplossingen moeten komen. Digitalisering speelt een essentiële rol om de opgaven binnen onze gemeente te kunnen realiseren. Samen met jouw collega informatiemanager geef je sturing aan één of meerdere programma’s die de ambities in de digitalisering van onze organisatie ondersteunen. Samen met collega’s van het team Proces- en informatiemanagement werk je aan de informatie-opgaves voor onze organisatie. In de uitvoering van de programma’s werk je in opdracht van de ambtelijk opdrachtgever.

We dagen je uit mee te werken aan de vele complexe vraagstukken, waarin je met jouw kennis en enthousiasme echt het verschil kunt maken!

Positie in de organisatie

Je maakt samen met jouw collega informatiemanager deel uit van het team Proces- en Informatiemanagement dat bestaat uit ca. 14 collega’s die zich bezighouden met o.a. informatiemanagement, gegevensbeheer, archief en zaakgericht werken.

Wat zijn je werkzaamheden?

Samen met de strategisch informatiemanager ben je belast met het opstellen van het strategisch en tactisch informatiebeleid en het vertalen naar de bedrijfsvoeringsagenda. Jullie adviseren gevraagd en ongevraagd de directie, het MT, het college en je bent een spin in het web op het gebied van informatiemanagement. Jullie zorgen voor afstemming in en leveren een bijdrage aan het ontwikkelen van regionaal beleid op het gebied van informatiemanagement. Onze gemeente werkt op dit terrein in regionaal verband (Regionale ICT-Dienst Utrecht (RID) samen met andere gemeenten. Je ondersteunt en draagt bij aan het realiseren van innovatieve informatiserings- en digitaliseringsdoelstellingen. Je signaleert en speelt in op ontwikkelingen op het gebied van ICT, informatievoorziening, maar volgt ook de nieuwe wet- en regelgeving op het vakgebied en weet dit te vertalen naar consequenties voor de gemeentelijke organisatie, zowel in bestuurlijke, beleidsmatige als in financiële zin. Je draagt zorg voor een juiste afstemming tussen informatiearchitectuur en de bedrijfsprocessen. Je adviseert over de informatievoorziening, herinrichting van werkprocessen en het formuleren van beleid inclusief jaarlijkse evaluatie en bijstelling op teamoverstijgend, organisatieoverstijgend en strategisch niveau. Je voert haalbaarheidsstudies uit en maakt businesscases op vanuit het oogpunt van informatievoorziening. Je beheert het project portfolio, geeft daarin prioriteiten aan en in voorkomende gevallen treed je op als projectleider. Samen met jouw collega informatiemanager stem je de werkzaamheden en prioriteiten af met jullie ambtelijk opdrachtgever.

Wie zoeken wij?

Je beschikt over een WO werk- en denkniveau en hebt ruime ervaring op het gebied van informatiemanagement. Je hebt strategisch inzicht en een goed analytisch vermogen. Bij voorkeur heb je kennis van gemeentelijke processen en van informatiebeveiliging. Je hebt ervaring met het opstellen van beleidsstukken, waarbij je ingewikkelde (juridische) onderwerpen begrijpelijk weet te verwoorden. Je bent een meewerkend voorman: je haalt er energie uit om samen met het team tot resultaten te komen en vult aan waar nodig. Uiteraard heb je digitale affiniteit, waarbij je sterk geïnteresseerd bent in het digitale domein en de complexe vraagstukken die hier spelen. Je weet vragen om te zetten in verbetertrajecten op het gebied van data- en informatiemanagement, die ook nog eens aansluiten op de organisatiebehoefte en bedrijfsvisie. Je hebt ervaring met verandertrajecten op het gebied van informatievoorziening binnen de aanwezig thema’s van onze gemeente. 

Welke competenties heb je?

Met jouw resultaatgerichtheid krijg jij zaken voor elkaar zoals jij ze voor je ziet, jij maakt af waar je aan begint. Je bent een ambassadeur, verbinder en genereert snel een netwerk. Om van deze rol een succes te maken heb je excellente communicatieve vaardigheden, waarbij je makkelijk communiceert op verschillende niveaus. Je werkt zelfstandig maar zeker ook in teamverband. Planmatig en gecontroleerd werken is routine. Verder heb je gevoel voor het werken in een politiek-bestuurlijke en bedrijfsmatige omgeving. 

Wat bieden wij?

Wij bieden jou een afwisselende baan met uitzicht op een vast dienstverband. Je krijgt veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling in een dynamische werkomgeving met korte lijnen en een prettige werksfeer. Bij ons kun je je ontwikkelen en kansen grijpen, zodat je jouw talenten optimaal benut. Onze arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden zorgen voor een gunstig werkklimaat. 

Deze functie is vooralsnog ingepast in salarisschaal 12 van de Cao Gemeenten. Het salaris bedraagt minimaal € 4.074,- (salarisschaal 11a) en maximaal € 6.103,- (salarisschaal 12), dit zijn bruto-bedragen bij een 36 urige werkweek (salaristabel per 1 april 2022). Het functieniveau zal met behulp van functiewaardering nog nader bepaald worden.

Naast je salaris ontvang je maandelijks een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17.05% die je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen passend bij jouw persoonlijke wensen. Denk hierbij aan extra verlofuren en opleidingskosten.

Heb je nog vragen?

Meer informatie over deze functie of de procedure kun je inwinnen bij Henk-Jeroen van Groningen Schinkel, te bereiken via e-mail h.vangroningenschinkel@debilt.nl of 06 28 37 84 36.

Heb je interesse?

Enthousiast geworden om aan de slag te gaan bij de gemeente De Bilt? Solliciteer direct online via de onderstaande knop.

Je motivatiebrief en CV kun je sturen naar Boy Tuasuun. De eerste selectiegesprekken voeren we op 2 en 3 juni in de ochtenduren. Als jij meegenomen wilt worden in deze gespreksronde reageer dan vóór 29 mei 2022. Deze vacature blijft openstaan totdat de functie ingevuld is.

Solliciteer via Gemeentebanen!

Tenslotte

We vinden het belangrijk dat iedereen zich thuis voelt in onze organisatie. Daarom verwelkomen we diversiteit in onze organisatie. Of dat nu gaat om verschil in achtergrond, leeftijd, geaardheid, arbeidsbeperking of anderszins. Verschillen tussen collega’s geven variatie in bijvoorbeeld kennis, ervaring en kwaliteiten. Zo kunnen we het werk in, met én voor onze gemeente nog beter doen.

Er vindt gelijktijdige in- en externe werving plaats. 

Delen? Ja graag!
Acquisitie? Nee, dank je.