Specialist Burgerzaken

Zó werkt het in De Bilt

Bij de gemeente De Bilt zijn zo’n 250 mensen in dienst. Zij werken op het gemeentehuis, in de buitendienst en bij diverse (sport)accommodaties.
De organisatie kenmerkt zich door innovatie, transparantie en betrokkenheid. We streven ernaar om zoveel mogelijk te handelen vanuit het perspectief van de burger. De organisatie is verantwoordelijk voor het verbeteren van de kwaliteit van de producten en de dienstverlening. Ook draagt zij zorg voor een open en interactieve relatie met burgers, maatschappelijke organisaties, bedrijfsleven en medeoverheden. De lijnen binnen onze organisatie zijn kort, direct en informeel. De gemeentelijke organisatie bestaat uit drie eenheden die zijn onderverdeeld in (zelfsturende)teams.

Eenheid Inwonerplein

Bij de eenheid Inwonerplein kunnen burgers, bedrijven en instellingen terecht voor alle producten en diensten van de gemeente en op termijn van de overheid. De afdeling ontwikkelt zich van een productgericht naar een proces- en vraag gestuurd organisatieonderdeel dat in nauwe samenwerking met interne en externe partners de dienstverlening verder versterkt.
De eenheid Inwonerplein bestaat uit 2 teams, namelijk team Klantenservice en team Gemeentewinkel.

Wij zoeken voor het team Gemeentewinkel een enthousiaste:

Specialist Burgerzaken
32 uur per week

Wie zoeken we?

Als medewerker ben je lid van het team Gemeentewinkel en ben je gepositioneerd onder de kwartiermaker/Hoofd Inwonerplein. Je hebt tenminste een HBO werk en denkniveau en een aantal jaren aantoonbare kennis en ervaring op burgerzaken. Je bent klantgericht, samenwerkend en resultaatgericht. Zorgvuldigheid en creativiteit om tot oplossingen te komen binnen de kaders van de wet zijn een belangrijke kwaliteit. Je hebt inzicht en je houdt van het vak!

Wat ga je doen?

  • Je beoordeelt en verwerkt de (buitenlandse) brondocumenten
  • Je legt de persoonslijsten aan bij 1ste inschrijving
  • Het doorvoeren van complexe mutaties en het verwerken van correctieverzoeken is een onderdeel van je werk
  • Samen met je collega’s ben je het aanspreekpunt als het gaat om het vak burgerzaken. Je zorgt dat je op de hoogte blijft van veranderingen in de wet- en regelgeving BRP
  • Je verzorgt samen met een collega het functionele beheer van de BRP-applicatie
  • Je denkt mee over verbetering van burgerzakenprocessen, houdt de landelijke ontwikkelingen op dit gebied goed bij en adviseert hierover
  • Je werkt mee aan de jaarlijkse zelfevaluatie
  • Verwerken van selecties met behulp van Cognos
  • Je bent bereid om incidenteel mee te draaien bij de dinsdagavondopenstelling.

Wat bieden we?

Wij bieden veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling, een dynamische werkomgeving, korte lijnen en een prettige werksfeer.
Afhankelijk van opleiding en ervaring geldt vooralsnog een minimumsalaris € 2.591,-  en een maximumsalaris van € 3.805,-  bruto per maand (salarisschaal 9) (salaristabel gemeenteambtenaren nieuwe structuur, peildatum 1 januari 2018). Genoemde bedragen gelden bij een 36-urige werkweek.

Vragen over de functie en procedure?

Met vragen over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Johanneke de Vaal, kwartiermaker Inwonerplein 030 - 228 96 27.

Heb je interesse?

Solliciteer direct online, tot 1 mei 2019 t.a.v. Johanneke de Vaal.

Er vindt gelijktijdige in- en externe werving plaats.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.