Stemmen bij tijdelijk verblijf in buitenland

Het kan zijn dat een kiezer in een Nederlandse gemeente staat ingeschreven, maar tijdens de verkiezing van het Europees Parlement op 6 juni 2024 tijdelijk in het buitenland verblijft. Bijvoorbeeld door een vakantie of een zakenreis.

U kunt ervoor kiezen uw stem uit te brengen via een volmacht. De aanvraag loopt dan via uw eigen gemeente. U vult hiervoor het formulier stemmen bij volmacht (pdf, 90 KB)  in, en stuur dit op naar verkiezingen@debilt.nl.

U kunt ook per brief stemmen vanuit uw tijdelijke buitenlandse adres met een briefstembewijs. U moet hiervoor een aanvraag indienen bij de gemeente Den Haag. Dat kan via het formulier op de website van de gemeente Den Haag. De gemeente Den Haag moet uw verzoek uiterlijk op 10 mei 2024 ontvangen hebben.