Advies- en meldpunt voor signalen van psychische problemen

Uw familielid of buur vertoont vreemd gedrag. Gaat het wel goed? Zou er iets aan de hand zijn? Wat kunt u voor hem of haar betekenen? En wil uw naaste wel hulp?

Als iemand in uw omgeving mogelijk psychische problemen heeft waarover u zich zorgen maakt, kunt u hierover het best contact opnemen met het Advies- en Meldpunt WvGGZ.

Hoe bereik ik het Advies-en Meldpunt WvGGZ?

Het Advies- en Meldpunt WvGGZ is 24 uur per dag per e-mail bereikbaar via: MeldpuntWvGGZ@debilt.nl. Als u uw telefoonnummer in uw mail zet, wordt u uiterlijk de volgende werkdag teruggebeld. Anders ontvangt u uiteraard een schriftelijke reactie.

Tijdens kantooruren kunt u telefonisch terecht bij het Advies- en Meldpunt WvGGZ via telefoon: 06 52 69 73 59

LET OP: is uw melding dringend? Bel dan 112!

Waarom melden?

Familie of buren merken vaak als eersten dat er iets met iemand in de nabije omgeving niet goed gaat. Het is belangrijk om zo’n signaal te melden, nog voor de situatie ernstig wordt. Iemand kan dan zo snel mogelijk ondersteuning krijgen. Het Advies- en Meldpunt GGZ werkt samen met de GGD, het Sociaal Team en zorgaanbieders.

Melden: en dan?

Wij nemen uw melding altijd serieus en nemen altijd contact op met de persoon om wie u zich zorgen maakt. De medewerker van het meldpunt geeft uw melding door aan het Sociaal Team als vrijwillige zorg nog mogelijk is. Lijkt gedwongen zorg noodzakelijk? Dan komt uw melding bij de GGD terecht. Bij gedwongen zorg beoordeelt een rechter of er zorg wordt opgelegd. Wij volgen een melding totdat zeker is dat de juiste actie is ondernomen.