Organisatie

Onze organisatie is sterk in ontwikkeling. De samenleving staat daarbij centraal. Steeds vaker werken we samen met onze partners om waarde te creĆ«ren voor onze inwoners en bedrijven.

 

Ontwikkelingen

De omgeving van de gemeentelijke organisatie verandert en de organisatie verandert mee. We zien onder andere de volgende ontwikkelingen op ons af komen: de netwerksamenleving, de veranderende rol van de overheid en de digitalisering. En ook intern in de organisatie gelden nieuwe eisen. Met de hogere (opleidings)eisen die wij stellen, vragen medewerkers om meer ruimte voor ontwikkeling en ondernemerschap, meer eigen verantwoordelijkheid en andere vormen van sturing en beheersing.

Teams

Wij werken in multidisciplinaire gebiedsteams binnen de eenheid Gebieden enerzijds en een klantenservice en gemeentewinkel binnen de eenheid Inwonerplein anderzijds. Deze eenheden worden centraal ondersteund.

De Gebiedsteams De Bilt, Bilthoven en Groene Kernen werken met partners en inwoners aan een prettige leefomgeving. Dit doen zij vanuit verschillende disciplines. Ieder gebiedsteam heeft gebiedsmakelaars die de schakel zijn tussen de samenleving en de gemeente.

Het Inwonerplein is er voor alle vragen van onze klanten. Zij zorgen voor een snelle afhandeling daarvan of zetten de vragen door naar de andere eenheden. Het team levert ook standaard producten zoals paspoorten.

De Centrale Ondersteuning ondersteunt de andere teams bij het uitvoeren van hun opdracht. Dit doen zij door het geven van advies op verschillende taakvelden (o.a. juridisch en financieel) en door het op orde houden van administratieve processen en facilitaire zaken.

Organisatieverhaal

Waar staan we voor (missie), waar gaan we voor (visie) en hoe zien onze kernwaarden eruit. Lees meer hierover in ons organisatieverhaal (pdf, 317 KB) .

Meer informatie