Klacht
Het kan voorkomen dat u een klacht heeft over een medewerker (een ambtenaar, een wethouder of zelfs de burgemeester) van de gemeente.
Is er iets kapot bij u in de buurt in de openbare ruimte? Heeft u overlast van een struik of boom? Dan meldt u dit via een melding openbare Ruimte.
U kunt een klacht indienen in bijvoorbeeld één van onderstaande situaties:
- Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder
- Als u onvoldoende of verkeerde informatie heeft gekregen
- Als er onzorgvuldig met gegevens en mededelingen van burgers of instanties wordt omgegaan
- Als een ambtenaar of bestuurder niet bereid is om een gemaakte fout te herstellen
- Het niet reageren op een brief waarin een verzoek wordt gedaan
- Het niet nakomen van een toezegging
U kunt een klacht digitaal bij ons indienen.
Nodig
- Uw DigiD. Doet u de aanvraag als ondernemer/organisatie dan heeft u eHerkenning nodig.
Procedure
- De klachtbehandelaar van de gemeente neemt telefonisch contact met u op om gezamenlijk te bespreken hoe uw klacht naar tevredenheid kan worden opgelost
- Na het klachtonderzoek stelt de behandelaar u schriftelijk op de hoogte wat de uitkomsten hiervan zijn en de eventuele conclusies die hieruit volgen
- Uw klacht wordt uiterlijk binnen tien weken afgehandeld
Niet eens met de afhandeling van uw klacht
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman